Πέμπτη 23 Ιουλίου 2015

ΠΕΡΙΣΤΕΡΑΚΙΑ

Μπορούμε να φτιάξουμε όμορφες κατασκευές με πιατάκια χάρτινα συνδιασμένα με βάσεις από δαντέλα (χάρτινες) για τούρτες.

Τι θα χρειαστούμε:


Για κάθε περιστεράκι


  • Μισό πιατάκι άσπρο χάρτινο
  • μισό δαντελένιο πετσετάκι από τούρτα
  • ματάκια ή χρωματιστά χαρτία για να τα φτιάξουμε μόνοι μας
  • κόλλα ψαλίδι.


Κόβουμε το πιατάκι και κολλάμε από τις δύο μεριές το πετσετάκι ώστε να κάνουμε τις φτερούγες του πουλιού, σχεδιάζουμε το ματάκι, την μύτη και το πουλάκι μας είναι έτοιμο. 

Μπούμε να κατασκευάσουμε μόνο με το πετσετάκι αυτό το χαριτωμένο πουλάκι.

Τα πουλάκια μας μπορούν να στολίσουν τον τοίχο του δωματίου ή να προσαμόσουμε πίσω τους ένα σκοινάκι και να τα κρεμάσουμε σαν μόμπιλε.

Καλή επιτυχία.

Επισκευτείτε την σελίδα μας στο Pinterest
 https://www.pinterest.com/anastasialamgr/

Τρίτη 21 Ιουλίου 2015

"Κάνουμε θέατρο για την ψυχή μας"

 Διαβάζοντας το βιβλίο του μεγάλου δασκάλου του θεάτρου μας Καρόλου Κουν χτες το απόγευμα βρήκα ανάμεσα στα λεγόμενα σταγόνες σοφίας που θα μπορούσαν να μας δώσουν θάρρος, στις δύσκολες ημέρες που περνάμε.

Οι άνθρωποι του θεάτρου έχουμε αναλάβει μια αποστολή αναφέρει ο δάσκαλος:
«Λέμε αποστολή κι ούτε σκιαζόμαστε τη λέξη, μήτε μας ενοχλεί η ιδέα, γιατί μονάχα με απόλυτη πίστη, με απόλυτη θυσία του εαυτού μας σε μια ανώτερη ιδέα, μπορούμε να αποχτήσουμε τη δύναμη, την οντότητα, και να φέρουμε στην επιφάνεια τον ψυχικό πλούτο που βρίκσεται θαμμένος μέσα μας για την πραγματοποίησή της.»
Και σήμερα έρχετε στον νου ένας απλός άνθρωπος που έδωσε την ψυχή του για τους ανθρώπους και την σωτηρία τους. Και αυτός είναι ο άγιος Συμεών.
Τι διαφορά έχει από τους άλλους αγίους; Τρελάθηκε για χάρη των ανθρώπων, έχασε τα λογικά του,προσποιούταν τον σαλό για να φέρει κοντά Στον Χριστό και να σώσει τους ανθρώπους. Ανάμεσα στον κόσμο έκανε πολλές «ανοησίες» όπως θα λέγαμε εμείς οι καθώς πρέπει, αλλά ο στόχος του ήταν ένας:  να σώσει ψυχές.
Βοήθησε έτσι τα παιδάκια μέσα στο σχολείο στον μεγάλο σεισμό. Μπήκε μέσα πριν ξεσπάσει ο σεισμός και χτυπούσε με το ραβδί του τις κολώνες του κτηρίου. Στην διάρκεια του σεισμού αυτές οι κολώνες έμειναν ανέπαφες με αποτέλεσμα τα παιδιά να σωθούν.
Κάποιες δυτικές εικονογραφήσεις τον παρουσιάζουν με μια κούκλα στο χέρι. Μπορεί να ήταν και αυτό μια προσπάθεια να μιλήσει στους ανθρώπους και να τους δείξει τον δρόμο της πορείας τους.


Κρατώντας όλα τούτα στην ψυχή μπορώ να κοιτάξω και την δική μας   πορεία στο θέατρο της κούκλας. Είναι αλήθεια πως μας έχει βοηθήσει να γιατρέψουμε την ψυχή μας. Να δούμε με άλλα μάτια την ζωή  και να χαθούμε μέσα στον  κόσμο των παραμυθιών, των παιδιών. Με την κούκλα στο χέρι οδηγούμε και τα παιδιά σε μονοπάτια γνώσης ,γαλήνης, μπορώ να πω σοφίας.







Και ξανάρχομαι στα λόγια του Καρόλου Κουν:
«Πρέπει να πιστεύουμε σε θαύματα για να γίνουν θαύματα»
Και θαύμα επιτελείτε κάθε φορά που μπαίνεις πίσω από την σκηνή και ζωντανεύεις τις κούκλες. Θαύμα επιτελείτε κάθε φορά που έχεις την κούκλα μπροστά σου, την κινείς με τα δικά σου χέρια και τα παιδιά την κοιτάζουν με μάτια όλο λαχτάρα να ταξιδέψουν αυτό το μαγικό ταξίδι, που μόνο το θέατρο της κούκλας μπορεί να κάνει.
Μπορεί ο προστάτης μας άγιος να θεωρήθηκε σαλός (τρέλλος σύμφωνα με τον καθοσπρεπισμό μας) αλλά μας άνοιξε δρόμους γοητευτικούς.
Κρατώ την μικρή κούκλα στο χέρι ένα μικρό κομμάτι ύφασμα άψυχο, όμως με μιάς κινείτε, μιλάει, συναισθάνεται. Αυτό είναι θαύμα!
Μπορεί να επικοινωνήσει να φέρει ένα μήνυμα γνώσης, πορείας της ζωής, χαράς, ευτυχίας.
«πρέπει να ξεφύγουμε από κάθε μαρασμό, δυσπιστία, άρνηση και εγωκεντρισμό, για να βοηθήσουμε να ξεπεταξει ο μικρός θεός που ο καθένας κρύβει μέσα του. 

Πρίν από κάθε άλλο χρειάζεται πίστη σε κάτι έξω 
από μας, μεγαλύτερο από μας. Είμαστε πολύ μικροί από κάθε πλευρά και από κάθε άποψη μπροστά στο έργο που τάξαμε τους εαυτούς μας. Έξω απ αυτό είμαστε τίποτα. Χάρη σ αυτό αποκτάμε οντότητα και ζωή.»
Πίστη στην ιδέα κι έτσι θα πραγματωθεί το θαύμα.







Τα λόγια του Καρόλου Κουν θα τα βρείτε στο βιβλίο «Κάνουμε θέατρο για την ψυχή μας» Εκδόσεις Καστανιώτη Αθήνα 1987

Κυριακή 19 Ιουλίου 2015

ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΤΕ Πλαστικά Μπουκάλια

Μια πολύ όμορφη ιδέα για να δημιουργήσουμε , να ανακυκλώσουμε και να αξιωποιήσουμε πλαστικά μπουκάλια. Τα μετατρέπουμε σε πολύτιμα σκεύη που κρύβουν θυσαυρούς! Με πολύ απλό τρόπο

θα χρειαστούμε:




  • πλαστικά μπουκάλια από φάρμακα, απορρυμαντικά ή άλλα
  • άσπρο χρώμα σαν αστάρι ( πρώτο χρώμα) ώστε να μην φαίνοται οι ετικέτες που τυχόν το μπουκάλι μπορεί να έχει.
  • χρυσό ματ χρώμα ή άλλα χρώματα που θα δώσουν την υφή του πεπαλαιωμένου μπουκαλιού.
  • Φελλό
  • Πιστόλι σιλικόνης.



Πως θα το φτιάξουμε


βάφουμε το μπουκάλι με την άσπρη μπογιά.






όταν στεγνώσει πάνω στην επιφάνεια του μπουκαλιού γράφουμε- ζωγραφίζουμε - δημιουργούμε ότι μας αρέσει.








Εδώ είναι το δικό μας κομμάτι. Αφήνουμε την φαντασία μας ελεύθερη και κάνουμε κάτι μοναδικό και αποκλειστικά με την δική μας υπογραφή.

Στην συνέχεια περνάμε με το χρυσό χρώμα και το περνάμε με ένα σφουγγαράκι σαν να σβήνουμε και να απλώνουμε ομοιόμορφα την μπογιά. Μπορούμε να προσθέσουμε και άλλα χρώματα ή να φτιάξουμε διάφορα χρωματικά σύνολα όπως παστέλ ή άσπρο μαύρο.



Διακοσμούμε το πώμα του μπουκαλιού με τον φελλο και έτοιμο!!!

Για περισσότερες πληροφορίς μπορείτε να δείτε εδώ: 
http://magiamia.blogspot.gr/2013/08/it-glue-gun-plastic-time-again.html

Σάββατο 18 Ιουλίου 2015

Αναγνώριση και διαχείριση συναισθημάτων πρακτικές προτάσεις.

Η μάθηση στην πράξη είναι καλό να γίνεται βιωματικά μέσα από έμπειρίες. Ποιές είναι αυτές οι εμπειρίες που αποκτά το παιδί μέσα στην σχολική τάξη;
Χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες:
  • Εμπειρίες που προκύπτουν όταν τα παιδιά μόνα τους δραστηριοποιούνται στην τάξη.
  • Εμπειρίες οργανωμένες από τον εκπαιδευτικό
  • Και τέλος εμπειρίες που προκύπτουν από την διαπραγμάτευση παιδιών και εκπαιδευτικού.

‘Οταν το περιβάλλον της σχολικής τάξης, σε οποιδήποτε εκπαιδευτική βαθμίδα, δομηθεί σωστά με πολυποίκιλα ερεθίσματα, τότε είναι φυσιολογικό το παιδί – ο μαθητής να αναπτύξει αισθητήρια ανάλογα του περιβάλλοντος.

Αυθόρμητες εμπειρίες από τα παιδιά

Τα παιδιά καθισμένα στην γωνιά της συζήτησης μοιράζονται προσωπικά συναισθήματα όπως ο πόνος για ένα ζωάκι που έχασαν , η για ένα παιχνίδι που καταστράφηκε και το αγαπούσαν πολύ. 





Η χαρά για μια οικογενειακή εκδρομή.

Οργανωμένες εμπειρίες από τον εκπαιδευτικό

Αν θέλουμε να διαμορφώσουμε εμείς το περιβάλλον και να οργανώσουμε αυτή την συζήτηση των μαθητών μας, μπορούμε να αρχίσουμε με την κούκλα των συναισθημάτων. Μπορεί να «φορέσει» το ανάλογο προσωπάκι και να μας ανακοινώσει την ιστορία της. Τα παιδιά συνεχίζουν με τις δικιές τους εμπειρίες.

Κούκλα συναισθημάτων

Η κούκλα αυτή έχει τα εξής τεχνικά χαρακτηριστικά. Είναι μεγάλη περίπου στο ύψος των παιδιών του νηπιαγωγείου. Ετσι το παιδί την έχει σαν φίλο του, την θεωρεί όμοιό του. Δεν έχει πρόσωπο αλλά μπορούμε να προσαρμόσουμε στην επιφάνεια του προσώπου με ειδικά velcro τα πρόσωπα της έκφρασης ένα για κάθε συναίσθημα (χαρά- λύπη- θυμός- φόβος)
φόβος
θλίψη









Σε δεύτερο επίπεδο μπορούμε να βρούμε εναλακτικούς τρόπους έκφρασης αρνητικών συναισθημάτων.
Παρουσιάζουμε φωτογραφίες στα παιδιά διαφόρων καταστάσεων και περιγράφουμε την εικόνα εκφράζοντας τα δικά μας συναισθήματα «τι μου άρεσε» 
 «τι με στεναχώρησε».











Μουσική ακρόαση

Ακούμε μουσικά κομμάτια και ανάλογα η χαρά διαδέχεται την θλίψη.

Ένα υπέροχο μουσικό κομμάτι από την ταινία Η λίστα του Σίντλερ είναι ανάλογο για συναισθήματα θλίψης.
θα το βρείτε εδώ 
https://www.youtube.com/watch?v=XNSsv86lsok

και ένα κομμάτι για συνασθήματα χαράς.
Πινόκιο
https://www.youtube.com/watch?v=SnZs0QTL820

Τρίτη 14 Ιουλίου 2015

Ο θαυμάσιος κόσμος του ΟΖ

Δημιουργική προσέγγηση των βιβλίων στην Δήμοσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λαμίας
Εδώ δεν είναι Βιβλιοθήκη ......είναι η Χώρα του ΟΖ

Κυριακή 12 Ιουλίου 2015

"Είναι μόνο η καρδιά που μπορεί να δει αληθινά" Antoine de Saint Exupery

 
Σαν συναίσθημα ορίζεται οτιδήποτε νιώθει ένα άτομο, όταν αξιολογεί ένα γεγονός με συγκεκριμένο τρόπο και συνήθως οδηγεί σε αλλαγές στον ανθρώπινο οργανισμό ή την συμπεριφορά. Έτσι όλα τα συναισθήμτα είναι ουσιαστικά προτροπές για δράση. Οδηγούν σε πράξεις τις οποίες μπορούμε να αντιληφθούμε.
Ο τρόπος που το άτομο βιώνει τα συναισθήματα και ανταποκρίνεται σε τέτοιες ψυχολογικές καταστάσεις, καθορίζεται από τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται το περιβάλλον του , τον εαυτό του και τους άλλους.
Κατά την συναισθηματική διέγερση δρούμε παρορμητικά, χωρίς να υπολογίζουμε την καλύτερη στρατηγική δράσης.
Σχετικά με την διαπαιδαγώγηση των παιδιών είναι σημαντικό, τα παιδιά να αναγνωρίσουν τα συναισθήματά τους. Καθώς επιτελείτε αυτό ενισχύεται η προσωπική ανάπτυξη, αποκτούν σωματογνωσία και αυτοεκτίμηση. Ταυτόχρονα καλλιεργείτε η γνωριμία του άλλου, η έκφραση και το μοίρασμα των συνασθημάτων.

Αναπτύσονται οι δεξιότητες  της επικοινωνίας.
Είναι σημαντικό να βοηθούμε το παιδί να αναγνωρίσει τα συνασιθήματά του , να του δείχνουμε ότι καταλαβαίνουμε γιατί αισθάνετε έτσι, ότι δεν είναι λάθος να έχει αρνητικά συναισθήματα . Έτσι το βοηθάμε να τα διαχειριστεί καλύτερα.







Γνωρίζοντας τα συναισθήματά μας μπορούμε να τα χειριστούμε.Πραγματοποιούμε εναλλακτικούς τρόπους έκφρασης ειδικά των αρνητικών συναισθημάτων. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνουμε την αυτοεκτίμηση. Το παιδί συνηδειτοποιεί τα θετικά χαρακτηριστικά του εαυτού του. Αναγνωρίζει και αποδέχετε πως και οι αδυναμίες είναι φυσιολογικές.

Κατά την προσχολική ηλικία παρατηρούνταια οι πρώτες συναισθηματικές δεξιότητες , όπως ο έλεγχος των συναισθημάτων. Ενώ κατά την παιδική ηλικία το συμβολικό παιχνίδι βοηθά στην αναγνώριση και στην έκφραση των συναισθημάτων.

Οι συναισθηματικές δεξιότητες μπορούν να αναπτυχθούν και να διδαχτούν καθώς δεν πρόκειται για εγγενή ταλέντα, αλλά για επίκτητες δεξιότητες.

Σάββατο 4 Ιουλίου 2015

ΠΕΤΑΛΟΥΔΕΣ




Δείτε πόσο εύκολα μπορούμε να δημιουργήσουμε όμορφα διακοσμητικά για το δωμάτιό μας. 





Θα χρειαστούμε


  • Μανταλάκι κατα προτίμηση ξύλινο
  • χαρτάκι από cupcake και 
  • χρυσόσκονη
  • Κόλα για να κολλήσουμε την χρυσόσκονη 


Διπλώνουμε το χαρτάκι και κολλάμε στην άκρη του την χρυσόσκονη. Μπορούμε να διακοσμήσουμε όπως θέλουμε και το μανταλάκι.
Στην συνέχεια πιάνουμε το χαρτάκι με το μανταλάκι και έτοιμη η πεταλουδίτσα μας. 
Ιδανικό για κοριτσίστικο δωμάτιο ή διακόσμηση βάπτησης.
Δείτε περισσότερα και στο https://www.pinterest.com/anastasialamgr/ 

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Η χρήση της κούκλας.

         Υπάρχουν πολλοί τρόποι να εισάγουμε ένα θέμα στην σχολική τάξη. Ένας από τους καλύτερους είναι: μια κούκλα. Κατά την διάρκ...